10/30/2009

Hoşgeldin Ben!

İnsanın yalnızlık korkusu ötekinin eksikliğinin sancılanmasıdır. Öte yandan kişi tek başına olmaktan hoşnut olduğu durumlarda bile yalnız olmak istemeyebilir. Burada yalnızlık korkusu ötekinin eksikliğinde değil, suç ortaklığında depreşir.

Toplum tarafından ayıplanan davranışlar sergileyenler, başkalarının da aynı davranışlardan sorumlu olduğunu bilirse, sorumluluk duygusu ağırlığını yitirir. Duygu ve düşünce suçları ise incelikli ve ikircikli birer sorundur. Çok daha hazin ve hoşgörüsüz kıyımlar gerçekleştirir ruhunda insanın.

Tam da bu yüzden incelikli ve ikircikli birer örtü serilir üzerlerine özenle.
Düşüncesi eyleme dönüşenlere huşu içinde cezasını çekmesi bahşedilirken, en büyük günahların duvarları tekmelediği zihinlerin sahibi ve sahibesi ruhlar
inkarla infaz arasında gide gele ya delirir ya da birinden birini tercih eder.

İnfaz kişiliğin yerden yere vurulmasından başka bir şey değildir, en son noktası hayatını sonlandırmaya varabilir. Burada devreye suç ortaklığı girer: "Kurtarıcı". Günahlar paylaştıkça ibadete dönüşür. İbadet imanı besler ve yeni yeni sistemler doğar ötekileri boğarak.

İnsanın günahıyla baş etmesi ne kadar mümkünse, oynanan oyun o kadar kararsızdır. Havada kalan teşebbüsler bağlanmazlarsa şayet, birer birer tepesinden aşşağı dökülür kişinin: "İtiraf".
Tercih edilmese de kaçınılmazlığından taviz vermez, her hali dönüm noktasıdır. Döner dönmez adımını nereye basacağını bilemeyen yalnızlıktan yalnız başına kaçandır. Kıyım da bir nevi yaratma sürecidir. Daha doğrusu taklit etme süreci. Ben' in yeni bir taklidinin ortaya çıkarımı; çünkü insan yoktan var etme kabiliyetine sahip değildir.
Bu kıyım da döngüye bir nokta koymaz, aksine Ben' in bir taklidinin hayata gelmesidir.
Hoşgeldin Ben!

Olasılıklar odasında bekleyen binlerce olası Ben' den biriydin ve oldun. Sana iyi ki doğdun mu desek, geçmiş olsun mu desek?

2 comments:

raisinsec said...

ben sevdim sanki bu yazıyı. hatta ilk defa bir yazını bu kadar sevdim...

su said...

"günahlar paylaştıkça ibadete dönüşür" paylaşım bu yüzden rahatlama hissi uyandırıyor belki de!